روش ساخت وب میل webmail در سی پنل cPanel

نحوه ساخت وب میل webmail :

برای ساخت وب میل webmail ابتدا وارد سی پنل cPanel سایت خود شوید ، و از کادر سمت راست ، قسمت Statistics و سپس همانطور که در شکل زیر مشخص شده است در قسمت Email Accounts ، تعداد وب میل webmail هایی که شما می توانید در سی پنل cPanel سایت خود بسازید را مشخص کرده است.

روش ساخت وب میل webmail در سی پنل cPanel

حال از بخش Email نیز Email Accounts را انتخاب کنید.

روش ساخت وب میل webmail در سی پنل cPanel

به تب Add Email Account بروید

فیلد Email : در این قسمت پیشوند ایمیل موردنظر خود را بنویسید. به فرض اگر نام هاست شما wordsum.ir باشد و پیشوندی که وارد می کنید info باشد ، آدرس ایمیل شما info@wordsum.ir می شود

فیلد domain : این قسمت زمانی فعال می شود که شما به غیر از دامنه اصلی ، دامنه دیگری نیز بر روی هاست خود داشته باشید که با استفاده از آن می توانید با پسوند سایر دامنه های وب سایتتان هم آدرس ایمیل اختصاصی ایجاد کنید.

فیلد password و password again : در این دو فیلد باید یک رمز عبور قوی برای اکانت ایمیل خود در نظر بگیرید ، یا با انتخاب گزینه password generator از رمز عبوری که سی پنل cPanel برای شما میسازد استفاده کنید.

نکته ای که باید بدانید این است که حتما این رمز عبور را در یک فایل نوت پد ذخیره کنید.

فیلد Mailbox Quota : این فیلد مربوط به حجم یا میزان فضای دیسک هاست وب سایت شماست که باید در اختیار این اکانت ایمیل قرار گیرد،بهتر است یک فضای منظقی برای اکانت ایمیل در نظر بگیرید که به مرور زمان نتواند فضای هاست شما را اشغال کند.

انتخاب گزینه  unlimited باعث می شود اکانت ایمیل به صورت نامحدود از فضای هاست شما استفاده کند.

فیلد های که در بالا توضیح داده شد را با اطلاعات صحیح کامل کنید و در نهایت بر روی گزینه creat account کلیک کنید تا اکانت ایمیل شما ساخته شود.

برای آشنایی با مفهوم وب میل میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

وب میل webmail چیست؟

برای آشنایی با نحوه ورود به وب میل لینک زیر را مشاهده کنید:

نحوه ورود به وب میل webmail

رای آشنایی با امکانات قسمت Files در سی پنل می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

بخش Files در سی پنل cPanel دارای چه امکاناتی است؟